luni, 27 martie 2023

Cum faci vânătoare de comori (listă de sarcini în natură)

Astăzi aș dori să vă povestesc despre cum am organizat o vânătoare de comori pentru copii, în aer liber. A fost o experiență plină de aventură și distracție pentru cei mici, iar eu am avut parte de satisfacția de a crea un eveniment special pentru ei.


Prima etapă a fost crearea listei cu obiectele de căutat. Am decis să includem un traseu de drumeție de 2 kilometri, iar lista conținea următoarele elemente: o bucată de lemn, un cal, o ramură de conifer, o urzică, un insect, un pasăre, o frunză și o baltă. Am ales aceste elemente pentru că sunt ușor de găsit în natură și pentru că vor oferi copiilor o experiență educativă și distractivă.

Pe spatele acestei fișe voi printa următorul indiciu, practic va fi o jumătate de foaie A4 printată față-verso:


Acum sugerez două variante pentru locul comorii:
var. 1:
sau varianta 2:

Alege varianta potrivită situației tale și ai grijă să ceri ajutorului unui alt adult care va pune cutia cu comori la locul specificat în vreme ce copiii rezolvă sarcina dinainte descoperirii/sunt ținuți ocupați la parc


Am creat lista utilizând modele disponibile online și am adăugat grafică creativă, folosind platforma Canva. Am tipărit apoi câte o copie pentru fiecare copil și am împărțit lista înainte de a începe vânătoarea de comori.

În timpul vânătorii, copiii s-au distrat alergând și căutând toate obiectele de pe listă. Am avut grijă să împărțim copiii în echipe, astfel încât să se ajute unii pe alții să găsească obiectele mai repede. În plus, am adăugat o mică provocare pe parcursul traseului, care i-a determinat pe copii să se joace și să se distreze împreună.

După ce au găsit toate obiectele și au trecut cu succes de toate provocările, copiii au primit ultima provocare, și anume să găsească comoara ascunsă. Am dus copiii la un loc de joacă, unde am ascuns o cutie cu un mic cadou pentru fiecare. Am oferit o mică decorațiune de primăvară făcută manual și o notă de mulțumire pentru participare.


Pentru a găsi comoara, copiii au trebuit să rezolve ultima provocare, care a dus la locul ascuns sub tobogan. Aici, copiii au găsit cutia cu cadouri și au fost foarte fericiți și încântați să-și ia fiecare cadoul.









În final, cred că această experiență a fost un succes pentru toți copiii implicați. Au petrecut o zi minunată în natură, au învățat lucruri noi și s-au distrat împreună. Pentru mine, a fost o plăcere să organizez acest eveniment și să văd zâmbetele pe fețele copiilor. Îmi doresc să organizez astfel de evenimente și în viitor, pentru a crea amintiri speciale pentru copiii noștri.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu